miljonarinnantjugosju.blogg.se

23-årig kille som har räkna.net som startsida på datorn. Har som många andra kommit på att jobba sig rik är i princip inte möjligt med dagens skattesystem. Svaret heter ränta på ränta effekten. Och det är det jag har tänkt att skriva lite om här. Känner att jag behöver få ner mina tankar och såklart min ekonomi på papper så att jag kan lyckas med mitt mål. När jag startar den här bloggen är det den 8 februari 2016. Mitt mål är att vara miljonär innan året 2019 tar slut!

Sparande

Publicerad 2016-03-15 17:16:00 i Allmänt,

Den 25:e varje månad för jag över 13500 kr från mitt uttagskonto till nordnet.
Just nu har jag en stor del av mitt kapital hos DNB i Norge. Har 1,2% sparränta på det kontot. Förvånsvärt bra för att vara ett sparkonto. Dessa pengar kommer jag ha kvar här tills jag känner att det är rätt läge att föra över delar av det kapitalet och investera i aktier.
 
Till att börja med så kommer jag här på bloggen bara rapportera en gång i månaden den 24:e varje månad.
Då rapporterar jag hur aktieportföljen gick förra månaden om jag lyckades spara 13500 kr och eventuellt om jag lyckats spara mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela