miljonarinnantjugosju.blogg.se

23-årig kille som har räkna.net som startsida på datorn. Har som många andra kommit på att jobba sig rik är i princip inte möjligt med dagens skattesystem. Svaret heter ränta på ränta effekten. Och det är det jag har tänkt att skriva lite om här. Känner att jag behöver få ner mina tankar och såklart min ekonomi på papper så att jag kan lyckas med mitt mål. När jag startar den här bloggen är det den 8 februari 2016. Mitt mål är att vara miljonär innan året 2019 tar slut!

IPOs

Publicerad 2016-12-08 21:52:00 i Allmänt,

Har varit riktigt hett med IPOs det senaste. Jag har hakat på trenden men börjar nu bli lite orolig. Väldigt många ute och då blir de inte alls så övertecknade som för 1 månad sen. Man ser framförallt att alla tech-bolag blir rejält övertecknade. De som har givit bäst avkastning som jag har varit med på är cellink och addera care. Men har även tjänat några slantar på THQ och Smart eye. Sålde både cellink och Addera care efter 100% uppgång. Cellink vandrade sedan iväg från 52 där jag sålde, till 145!! nu har det fallit tillbaka runt 90. Inser att jag ska vara nöjd med 100% och tilldelning på 3 konton så 15 k i vinst menmen, aldrig nöjd. Addera care hade jag tur och fick tilldelning på 5/8 konton. Sålde av på nivåer mellan 10-14,40. totalt tjänade jag ca 21 k på den. 
 
De kommande IPOs som jag tecknat är Finepart, Edgeware, Acarix, Aino health, Aerowash, Appspotr, SeaTwirl och Multidocker. Får se hur det går, lite mer orolig för vissa av dem. Tecknade många på ren spekulation för det år sån hås med just IPOs just nu. 
Så just nu har jag ett total kapital på över 560 k. 
Känns otroligt bra, kommer förmodligen komma över miljonen mycket snabbare än jag trodde. Detta beror mycket på IPOs men den stabila grunden är ändå att jag kan spara så mycket pengar för att jag bor hemma. 
Alla som har möjligheten borde på hemma längre än vad de gör idag. Stressa för att flytta hemifrån tycker jag är helt idiotiskt. Jag tycker det är bättre att åka ut och resa och jobba i ett annat land. Det lär du dig mer av än att sitta i en 1:a och gör samma sak som du skulle gjort om du bodde hemma.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela