miljonarinnantjugosju.blogg.se

23-årig kille som har räkna.net som startsida på datorn. Har som många andra kommit på att jobba sig rik är i princip inte möjligt med dagens skattesystem. Svaret heter ränta på ränta effekten. Och det är det jag har tänkt att skriva lite om här. Känner att jag behöver få ner mina tankar och såklart min ekonomi på papper så att jag kan lyckas med mitt mål. När jag startar den här bloggen är det den 8 februari 2016. Mitt mål är att vara miljonär innan året 2019 tar slut!

Tillbaka igen!

Publicerad 2017-06-07 20:08:00 i Allmänt,

Hej igen!
Senaste inlägget var för ett halvår sen. Att jag inte har bloggat under den tiden beror nog dels på att det inte gått lika bra på börsen som det gjorde det första halvåret. Mitt kapital har ändå gått från 560 till ca 685 000. En ökning på 125 000 kr/6= 20833 kr. i månaden Men jag har gått på några nitar på vägen så mitt kapital hade nog kunnat nått 800 k vid det här laget om det inte hade varit för dem. Mitt senaste inlägg var om IPOs som hade gått väldigt bra. Cellink, Addera Care, Paradox, Engelska skolan, Academedia, Ambea, Finepart, Microtec, Multidocker, Acousort, Appspotr är några av de bolag som har generat en fin slant på kort tid. De som har gått sämre som jag har varit med på är Seatwirl och Aerowash. Men i det stora hela har nyintroduktionerna gått bra, väldigt bra.
 
I dagsläget är jag inte lika positiv till bolagen som introduceras på börsen. Det är med mycket mer kritiska ögon som jag granskar och letar efter guldkorn. För 6 månader sedan teckande jag allt p.g.a. den starka trenden.
 
Portföljen idag betår av:
Sen har gjort en investering via pepins i Kronfönster på 15 000 kr.
Resten av mitt kapital har jag på ett sparkonto i Norge med 1,2 % ränta.. Har det där för att jag inte ser några direkta investeringsmöjligheter på svenska börsen i dagsläget då jag är lite skeptisk över den senaste uppgången.  Sen har den norska valutan pressats hårt det senaste och den kan vända om oljepriset stabiliseras och går upp lite tror jag.
Det var allt. Ska försöka skapa en rutin kring att blogga men det är svårt att hinna med allt.
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela